Tuan Rumah

My photo
Presint 9, Putrajaya, Malaysia
Just call me iwe..was born on 07/06/1994..masih bujang tetapi sudah mempunyai seseorang yang teristimewa di hati..HEHE.. As a UiTM Pulau Pinang Student till Jun 2015.. Diploma Kejuruteraan Elektrik (Kuasa)

14 December 2011

Cari Pengalaman Bekerja Di GSC Alamanda

Assalamualaikum dan salam cium tangan ~~

  Alhamdulillah..ada jugak waktu "free" untuk saya sharing ngan readers semua tentang pekerjaan saya selepas SPM !! heheheh... (-,-) 

  Bermula 1 Dec 2011 yang lepas.. saya mula berjalan-jalan di Alamanda untuk apply mana-mana pekerjaan yang agak-agak sesuai dengan "ketinggian" saya... hehe.. first sekali.. Bro Fareed ajak apply kerja di Carrefour .. So,ikutlah kehendak dia.. kena isi borang.. tengok-tengok..dia sorang jer yang isi borang tu !! ahak !! saya dan  Bro Aben tak isi pun borang tu ..tidak berminat..siap kena marah lagi dengan Bro Fareed sebab asyik "follow" dia je masa nak apply kerja.. hehe *kelakar tengok borang Carrefour..siap ada soalan math darjah 6 lagi.. hehehe...*

  Setelah satu jam lebih berjalan di Alamanda.. akhirnya si Bro Aben ajak pergi "try" apply kerja di RasaMas Restaurant pulak..So..ok lah..pergi bertiga ke situ..si Bro Fareed dah puas hati dah..sebab ape..sebab dia dah apply kerja yang dia nak..si Bro Aben pulak malu-malu nak apply kerja.. nak tanya di kaunter pun segan.. suruh orang jugak masuk dalam then tanya di kaunter.."ada kerja kosong tak "..*dalam hati saya memang tetap nak bekerja di GSC ALAMANDA hehe..

  So,pada 6 Dec yang lepas.. saya apply melalui "online" untuk bekerja di GSC ALAMANDA... tak lama.. Dua hari selepas tu, saya menerima mesej yang bertulis :-)

"SILA HADIRKAN DIRI ANDA KE GSC ALAMANDA UNTUK SESI TEMUDUGA..
 SILA SERTAKAN PHOTOSTAT  I/C DAN GAMBAR BERUKURAN PASSPORT..TQ"

Lebih kurang macam tu lah isi mesej dia .. So,petang keesokan harinya.. tanpa rasa segan-silu.. saya terus ke kaunter tiket  GSC Alamanda tu.. so.. bla..bla..bla..(xmau crita abg supervisor interview apa).. Alhamdulillah .. saya diterima bekerja di situ .. Saya dihantar ke Bahagian Consession (makanan) di sini.. :-)

tarra !!
i'm here !!

Hari ni.. 14/12/11 .. adalah hari ketiga saya bekerja di situ .. so.. doakan saya kekal bekerja di situ sementara menunggu kemasukan ke IPTA.. Insya-Allah.. sekian sahaja entry saya untuk kali ini.. thanks for reading !!




p/s :---> sorry sebab bahasa tidak menarik.. dah habis sekolah kan..hehe
---> ada masa lapang..datang2 lah jenguk di Consession k ! see u !
---> kena tidur sekarang.. minggu ni jadua semua shift pagi Ahad Off
     

14 comments:

  1. nak tanya macam mana pengalaman bekerja di GSC alamanda? okey ke? gaji dia okey tak? kira satu jam ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah~~ stakat nieyh okeyh jer... best sangat-sangat.. staff-staff... smua sporting... gaji kira jam.. ada 3 dpartment... sy punya dpartment tmpat jualan mkanan tu... kat situ gaji rm4.1 sejam..

      Delete
  2. abg mntk fb leh x..nk borak cikit..plzz

    ReplyDelete
  3. type jer nama... mohamad faridzwan rashid

    ReplyDelete
  4. nk apply jugak kje kt gsc alamanda ni mcm mane ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. terus ke counter tiket..then tnya staff yg jual tket tu..ada vacancy tak..
      atau trus ke webside vacancy...

      http://www.gschelpdesk.com/onlinejob/app_form.php

      Delete
  5. Replies
    1. terus ke counter tiket..then tnya staff yg jual tket tu..ada vacancy tak..
      atau trus ke webside vacancy...

      http://www.gschelpdesk.com/onlinejob/app_form.php

      more details...add me on facebook.. click gmbar profile fb sy kat belah kanan tu...tenQ

      Delete
  6. What kind of question that she/he will ask ? Tomorrow is my interview at gsc ioi mall putrajaya so i feel so nervous & afraid .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa2 jew.. tnya apa yg u tau psal classifications of movie yg U,PG13,SG18,SX18.. klau x brnasib baik.. dia akan sruh u buat demo how to handle customer..sbgai contoh..mcm mna u nk tackle customer untuk dia beli brang jualan kat kaunter kita.. tu ja..dun worry keyh.. sorry late.. mails baru dpat
      anything..call me 0126220656

      Delete
  7. cmna nk apply jwtan executive kat situ? sbb sy ada degree

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasanya kna apply di website HQ GSC..klau specific untuk executive di Alamanda, depends on vacancy jugak la..msuk website Golden Screen Cinema..then u cari button vacancy/career

      Delete
  8. Bolh ke kite kerja bhgian jual tiket ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh jew.. tp kna g interview dlu..then dorang akan decide untuk letak di department mna2.. depends on kekosongan di department

      Delete