Tuan Rumah

My photo
Presint 9, Putrajaya, Malaysia
Just call me iwe..was born on 07/06/1994..masih bujang tetapi sudah mempunyai seseorang yang teristimewa di hati..HEHE.. As a UiTM Pulau Pinang Student till Jun 2015.. Diploma Kejuruteraan Elektrik (Kuasa)

14 February 2011

" Valentine's Day " itu HARAM

Assalamualaikum pembuka bicara....

  Seperti yang sudah diketahui smua ,, tanggal 14 Febuari merupakan tarikh di mana inilah masanya,, INILAH SAATNYA untuk setiap pasangan mnunjukkan / meluahkan rasa kasih sayang mereka trhadap pasangan masing2...VALENTINE'S DAY ini biasanya diraikan oleh golongan-golongan Barat atau lbih dkenali sbgai golongan Nasrani(Kristian)..

Kita sebagai Umat Islam DILARANG atau klau nk dikatakan dgan lbih tpat lagi.. Kita smua sama skali DIHARAMKAN untuk mnyambut kedatangan hari  tresebut...

menurut Firman Allah S.W.T :


“Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang di muka bumi ini, nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti prasangka belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah).” (Surah Al-An’am : 116)
 
SEJARAH TER-WUJUDNYA VALENTINE'S DAY INI....

"VALENTINE" adalah nama seorang paderi. Namanya Pedro St. Valentino. 14 Februari 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini umumkan atau isytiharkan hari tersebut sebagai hari 'kasih sayang' kerana pada nya Islam adalah ZALIM!!!  
Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. 


Semoga Anda Semua Ambil Pengajaran!!! 
Jadi.. mengapa kita ingin menyambut Hari Valentine ini sedangkan hari itu adalah hari jatuhnya kerajaan Islam kita di Sepanyol..


Sebagai KESIMPULANNYA, jika seseorang ISLAM itu mnyambut hari trsebut... ia tidak ada bezanya seperti sesorang ISLAM itu bersama-sama mnyokong golongan Kristian ini untuk meraikan KEJATUHAN KERAJAAN ISLAM DI SEPANYOL.....


RENUNG-RENUNGKAN DAN AMBIL INI SEBAGAI PENGAJARAN 
DAN 
PANDUAN UNTUK KEHIDUPAN KITA DI MASA HADAPAN

Firman Allah s.w.t.:
“Barangsiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya maka dia akan bersama orang-orang yang diberi nikmat dari golongan Nabi-Nabi, para shiddiq (benar imannya), syuhada, sholihin (orang-orang sholih), mereka itulah sebaik-baik teman”.


HOPE WE ARE !!!

WE ARE ALSO

HARAM..LAKNATULLAH !!!


SEKIAN TERIMA KASIH....
YANG IKHLAS BERKONGSI
FARIDZWAN

3 comments:

  1. As salam..
    suka entry neh...
    mmg pun.
    pengajaranya kita tak boleh terikut2 dgn sesuatu yang kita tak tahu asal usulnya..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...
    abg Fartidzwan....thanks ya...saya suka bace entry nie sbb saye lebih tau banyak agi....

    ReplyDelete
  3. Waalaikumussalam...pemanis bicara..
    =)

    Bagus entri nih..akak suke sbb dpt tmbh ilmu n wat pengajaran dr cite2 nih...

    For umat Islam...welcome to Anti Valentine Day's..

    ReplyDelete